Cum să obții rezultate nelimitate în leadership
Faptul că rezultatele sunt nelimitate în business nu este o presupunere ci o certitudine. De-a lungul timpului, praguri care păreau de neatins au fost depășite, iar liderii vizionari sunt cei care au inițiat și condus această dezvoltare. Ei au obținut, astfel, un avantaj de neegalat față de liderii care cred că rezultatele sunt limitate.
Pentru a înțelege de ce rezultatele sunt nelimitate, gândește-te la următoarele situații:
* În 1878, Jean Bouillaud, membru al Academiei Franceze de Știință, a spus despre demonstrația fonografului creat de Thomas Edison că „este imposibil ca nobilele organe umane ale vorbirii să fie înlocuite de metalul lipsit de sens și nobilitate”
* În 1899, Charles H. Duell (Comisarul Oficiului SUA de Brevete), rugându-l pe președintele William McKinley să îi desființeze biroul, a spus „tot ce putea fi inventat a fost inventat deja”
* În articolul din 1909 din the Scientific American menționa că „automobilul și-a atins limita practică de dezvoltare, iar acest lucru e sugerat de faptul ca în timpul ultimului an nu au fost introduse îmbunătățiri radicale”
* Popular Mechanics publica în martie 1949: „în timp ce un calculator ENIAC este echipat cu 18,000 circuite și cântărește 30 de tone, computerele din viitor ar putea avea doar 1,000 de circuite și probabil va cântări doar 11 tone și jumătate”.
Rezultatele sunt nelimitate în leadership
Ideea nu este că experții greșesc. Experții, după cum știm au demonstrat asta de nenumărate ori. Nu este nici despre faptul că lumea evoluează, însă astfel se susține ideea că datorită evoluției, rezultatele sunt nelimitate. Cu alte cuvinte, orice rezultate ai acum, poți să obții mai mult.
Acest lucru poate părea banal. Liderii știu că lucrurile se schimbă. Dar mulți dintre liderii pe care i-am cunoscut nu fac această conexiune și nu realizează că rezultatele sunt nelimitate. Cei care cred în acest moto sunt cei care se diferențiază în breasla lor și cei care obțin mereu rezultate, indiferent de provocările pe care le au.
De exemplu, iPhone-ul a fost posibil datorită viziunii lui Steve Jobs în care utilizatorul interacționează direct cu display-ul prin atingeri, nu prin butoane. Folosind și îmbunătățind tehnologii existente, Jobs a reușit să creeze un nou segment de piață în urmă cu câțiva ani, fiind și în prezent unul dintre cele mai populare și căutate smartphone-uri.
Cum să adopți crezul „rezultatele sunt nelimitate”
Începe prin a face un pas mic, dar bine definit pentru a aborda acest crez.
(1) Identifică. Identifică un aspect despre care crezi că nu este pus la îndoială. Asigură-te că este ceva despre care oamenii cred că „a ajuns la limita dezvoltării”. Ar putea fi un produs sau o specificație a unui produs. Ar putea fi modul în care organizația sau echipa ta e structurată. Ar putea fi un program de IT de succes sau un proces organizațional.
De multe ori, va fi necesar să pui la îndoială și ce crezi tu că e posibil, așa că pregătește-te să ai discuții interne în care te provoci.
(2) Pune la îndoială. Gândește-te că premisele fundamentale sunt false. Poți găsi erori în motivele logice pentru care există? Dacă nu, vezi ce s-ar întâmpla dacă îl schimbi. Cercetează ce fac alte organizații cu produse sau procese similare și identifică diferențele.
Ia în calcul investițiile necesare pentru realizarea schimbării: de timp, de oameni și de resurse financiare. Creează scenarii de rezultate obținute (realist, optimist și pesimist) și pune în balanță cu eforturile necesare. Vom aborda in curs asa numitele Blind Zone in mangament adica acele lucruri evidente si pe care totusi nu le vedem.
(3) Schimbă. Descoperă răspunsuri care vor duce fie la înlocuirea aspectului sau produsului pe care l-ai pus la îndoială sau la îmbunătățirea lui.
Procesele de leadership nu pot fi îndeplinite fără sprijinul echipei, așa că determină care sunt colegii ce trebuie convins că schimbarea va aduce progres. Implementează un proces de „change management” în care sunt implicați alți membrii din echipa de conducere și din echipele de implementare. Prezintă-le viziunea ta și explică-le cum această schimbare va aduce beneficii rolului pe care îl îndeplinesc zilnic. Ai discuții și „ce-ar fi dacă”, dar și „de ce nu?”.
Pentru a gasi raspunsuri una din metodele abordate uin curs este metoda Points, care este o metoda in patru stagii: Pauza, Expandare, Focusare, Actiune.
(4) Evaluează și continuă. Nu privi procesul ca o realizare academică, nu este o temă. Este începutul creării unui crez care va face parte din ADN-ul stilului tău de leadership.
Evaluează rezultatele și vezi care sunt învățăturile obținute. Ce poți să reproduci în procese similare de transformare și ce trebuie îmbunătățit? Care e moralul echipei după această schimbare? Ce rezultate economice obțineți acum? Cum poți să faci procesul mai rapid, mai eficient și scalabil față de alți membri ai companiei?
Vom aborda tehnci Tehnici nonfinanciare, tehnici imprumutate din programarea neurolinvistica, pentru a putea duce implicarea si motivarea oamenilor la noi nivele pentru ca tu sa stralucesti ca si manager
Asadar imbunatateste eficienta si productivitatea echipei tale prin metodele pe care le vom aborda in training: Blind zone in management, Accelereaza-ti performanta prin metoda POINTS, tehnci pentru cum poti duce implicarea si motivarea oamenilor la noi nivele .
Un lider vizionar obține rezultate prin multă muncă, implicare și învățare. Pentru ei și cei care își doresc să crească performanța echipei, organizăm cursul „Leadership la cote înalte”, desfășurat pe 28 mai la Hanul Cu Tei in Bucuresti. Trainerul, Cristian Fertea, este un coach cu peste 25 de ani experiență în afaceri, timp în care a livrat peste 2,000 de ore de training și consultanță pentru peste 3,000 de participanți.
Află care este și agenda evenimentului dand click pe imaginea de mai jos.